Friss

Egy igazi energiabomba a gofrisütőből

2018. október 07. 09:09 - Kontent

A maratonra való készülés, vagy bármilyen aktív sport során kulcsfontosságú, hogy hogyan táplálkozunk, és az étrendünk a megfelelő arányban tartalmaz-e szénhidrátot, fehérjét és zsírokat. Ha nem megfelelő a táplálkozásunk, romolhat a sportteljesítményünk: a testösszetételünk nem az ideális irányban változik, ezenkívül valamilyen hiányállapot is lehet a következmény.

edesburisgofri.png

Tovább olvasom
2 komment

Fehérjedömping hús nélkül: Gado Gado saláta

2018. október 05. 14:19 - Kontent

A gado-gado egy népszerű indonéz fogás, amelynek számos elkészítési módja létezik, akárcsak náluk a lecsónak. Bár salátának hívják, valójában tartalmas, tápláló egytálétel, ami fehérjében gazdag hozzávalókból készül, ezért van, aki “zöldségtálként” hivatkozik rá. Ez a recept csak inspiráció, bármelyik zöldséget elhagyhatjuk belőle, és bármilyet hozzátehetünk, a variációk száma szinte végtelen. Az étel karakterét a mogyorószósz adja meg.

jospar.png

Szuper alternatíva vegetáriánus sportolóknak, és akkor is, ha egy kis változatosságot szeretnénk az étrendünkben, amikor versenyre készülünk.

Tovább olvasom
2 komment

Hogyan kerül a cékla a csokis süteménybe?

2018. október 04. 16:16 - Kontent

Talán elsőre szokatlan egy kicsit, hogy egy csokis süteménybe cékla kerül, de érdemes kipróbálni a nem hétköznapi párosítást. Ez a desszert nemcsak nagyon finom, hanem bűntudat nélkül fogyasztható, rendszeresen sportolóknak pedig egyenesen kötelező.

ceklasbrownie.png

A cékla ugyanis a legegészségesebb gyökérzöldségeink egyike. Segíti a vörösvérsejtek regenerálódását, magas az A-, B1-, B2- és C-vitamintartalma, káliumtartalma növeli az izmok állóképességét. Fogyasszunk belőle minél többet, turmixban is! 

Tovább olvasom
1 komment

Amikor 4 superfood randizik a tányéron

2018. október 03. 13:07 - Kontent

A “Roston sült lazac rózsaborsmártással quinoaágyon spenóttal és spárgával” nevű fogásban minden összetevő külön is nagyon egészséges és tápláló, együtt pedig finom és rengeteg energiát biztosító ételt adnak. Vegyük sorra: a spenót gazdag vitaminokban, antioxidánsokban, folsavban és vasban, az egyik legmagasabb K-vitamin tartalmú zöldségünk.

lazac_quinoa_yo.jpg

Tovább olvasom
3 komment
Címkék: lazac spárga quinoa

Szupertápláló reggeli turmixok 

2018. szeptember 21. 09:09 - Kontent

Az, hogy milyen lesz a napunk, és hogyan bírjuk energiával a fizikai, lelki és szellemi kihívásokat, már a reggelinél eldől. Egy tápláló és gyorsan elkészíthető turmix-szal sokkal könnyebben indul a nap, ráadásul útközben is elfogyaszthatjuk a folyékony reggelit, ha rohannunk kell. A recepteket a szezonnak megfelelő gyümölcsökkel tehetjük változatossá, ha pedig az edzésprogramunk miatt több fehérjére van szükségünk, étrendkiegészítőket is keverhetünk bele. (Mielőtt ezt megtesszük, kérjük ki a dietetikusunk tanácsát)

taplaloreggeli.PNG

Tovább olvasom
Szólj hozzá!

Ilyen a bajnokok reggelije: Éjszaka áztatott zabkása

2018. szeptember 19. 13:21 - Kontent

A zab az egyik legkomplexebb energia- és tápanyagforrás, gyakorlatilag egy superfood, ami nem hiányozhat a sportolók étrendjéből. Nagyon sok rostot és fehérjét tartalmaz, és vitaminokban, ásványi anyagokban is gazdag, többek között kiváló kálium-,  kalcium-, vas-, foszfor-, cink- és magnézium-forrás, magas az E- és B-vitamin tartalma.

ejszakaaztatott.PNG

Tovább olvasom
5 komment

Készítsünk házi töpörtyűt!

2017. január 27. 09:49 - ge

shutterstock_547571959.jpg

A töpörtyű, vagy tepertő a tulajdonképpen melléktermék, de mégis milyen finomak ezek a zsírszalonna kiolvasztása után visszamaradt darabok, amik még pont megfelelően zsírosak, de egyben finom ropogósak is. A legtöbb hentesnél lehet sertés, liba, esetleg kacsatepertőt venni, de ha szép zsírszalonnához jutunk, megpróbálkozhatunk vele házilag is. Sok dologra nincs szükség, de a hőfokra és a folyadékok adagolására érdemes odafigyelni.

Tovább olvasom
Szólj hozzá!

Ha szereti az olasz konyhát és húsimádó, ez az Ön fogása!

2017. január 26. 09:49 - ge

shutterstock_245360614.jpg

Az osso bucco, azaz lyukas csont egy remek olasz készült étel neve, ami hagyományosan borjúból készítenek, de marhalábszárból sem lesz rossz. Az otthon is könnyen elkészíthető fogásnál az alapanyag minősége és feldolgozása dönt: csak friss, szép, szigorúan a velőscsonttal együtt szelt marhalábszárból vagy borjúcsülökből készítsük!

Tovább olvasom
Szólj hozzá!