Friss

Négy remek őszi vitaminforrás

2016. szeptember 22. 09:22 - Deino

shutterstock_193509293.jpg

Ősszel különösen fontos, hogy aktívan gondoskodjunk a szervezetünk vitamin utánpótlásáról. Ráadásul ilyenkor egészen sok remek gyümölcs és étel szezonja van egyszerre, így igazán sok finomsággal táplálhatjuk a szervezetünket vitaminokkal. Lássuk, mik az ősz legfontosabb vitaminbombái, amiket ilyenkor érdemes igazán fogyasztani.

shutterstock_260425745.jpg

Szőlő

A szőlőt és a bort sokan tartják a fiatalság forrásának - és habár ekkora hatóereje nincs valójában, de azt a tudomány is kénytelen elismerni, hogy a szőlő igazi anti-oxidáns bajnok. Szinte minden tápanyag megtalálható benne, ami a szervet számára nélkülözhetetlen. Remek káliumforrás, emellett rengeteg fontos ásványi anyagot tartalmaz (vas, réz, magnézium, szelén és persze cink), valamint az összes B- és C-vitamin előfordul benne. Tisztítja, méregteleníti a bélrendszert, alacsony az energiatartalma, valamint nagyon hatékony ideg- és immunrendszer erősítő. Jól tárolható, így akár még januárban is könnyen megidézhetjük vele az ősz ízeit, megfelelő tárolás mellett! A magas cukortartalma miatt a korlátlan fogyasztásától persze tekintsünk el - viszont a jó hír, hogy a benne található cukor könnyen, gyorsan felszívódó, természetes szőlőcukor, ami erős fizikai, szellemi megterhelés esetén kitűnő "azonnal bevethető" erősítés a szervezetnek.

shutterstock_227973391.jpg

Dió

Ha az őszt ízeire gondolunk magunkban, a dió az elsők között fog felsejleni a lelki szemeink előtt. Nyersen, pirítva, darálva, süteményben töltelékként, díszítésként - rengeteg, rengeteg felhasználási módja van. A diót előszeretettel alkalmazzuk a konyhában, és nem mellesleg nagyon, nagyon egészséges étel. Kitűnő forrása a telítetlen zsírsavaknak, ráadásul nagy koncentrációban tartalmazza azokat. Már pár szem dió képes helyreállítani a szervezet koleszterinszintjét egy-egy nehéz étkezés után. Vértisztító hatása van, valamint segít megóvni a vérerek rugalmasságát a szervezetben. Szintén nagyon jó anti-oxidáns forrás, valamint rengeteg, a hazai ételekből nehezen beszerezhető Omega-3 zsírsavat tartalmaz, rendszeres fogyasztása erősíti a védelmünket a szívbetegségekkel és a rák kialakulásával szemben.

Sajt

shutterstock_338315957.jpg

Bár a sajt nem "csak" őszi idényű étel, azonban ilyenkor fokozottan érdemes fogyasztani. Egyrészt remekül párosul mind a szőlővel - mind gyümölcs, mind bor formájában - másrészt a pirított dióval és az almával is tökéletes harmóniában van. Ráadásul a nyár végének egyik kellemetlen, de elkerülhetetlen velejárója, hogy kevesebb napsütés éri a szervezetet, ami egyúttal azt is jelenti, hogy csökken a természetes D-vitamin bevitelünk. A sajt remek D-vitamin forrás, valamint fehérjében is gazdag, hozzájárul a csontok és a bőr egészségéhez, valamint segíti az izmok megfelelő működését. Ráadásul rengeteg változatos formában fogyaszthatjuk, a camembert sajttól kezdve az ementálin át a goudáig végtelen variációban készül.

shutterstock_292140977.jpg

Alma

Az alma remek őszi vitamin forrás, ráadásul az egyik legkedveltebb gyümölcs a világon. Az alma jótékony hatásairól egészen hosszú ódákat lehetne zengeni. Nem véletlen azonban, hogy azt mondják, a héját is meg kell enni, mert abban van a vitamin: e nemes gyümölcs anti-oxidáns tartalma ugyanis kiemelkedően magas, de az anti-oxidánsok javát nem a gyümölcs húsa, hanem a héja tartalmazza. Rendkívül magas a flavonoid tartalma, emellett erősíti az immunrendszert, segít megelőzni a rák kialakulását, valamint rendszeres fogyasztása jótékony hatással van az asztmás betegségekre. Magas a rosttartalma, és egyedülálló módon mind a székrekedést, mint a hasmenést kiválóan orvosolja a fogyasztása. Jótékony hatással van a koleszterin szintünkre, remek A-, C-, és B-vitamin forrás.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://friss.blog.hu/api/trackback/id/tr10011703193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.